Forside / Aktuelt / Aktiviteter / Kvalitetssikring

Kvalitetssikring

Vi arbejder løbende på at sikre kvaliteten af data på Tilbudsportalen. Kvalitetssikringen foregår gennem en lang række forskellige tiltag, der kan højne kvaliteten af data.

Data i Tilbudsportalen skal have tilstrækkelig kvalitet til, at man kan søge relevante tilbud frem på Tilbudsportalens offentlige søgeside. Derudover bruger vi også data til at få viden om udviklingen inden for den del af det sociale område, som Tilbudsportalens bekendtgørelse dækker. Det er derfor meget vigtigt, at indberetningerne er retvisende og opdaterede.

Sådan arbejder vi med kvalitetssikring

Vi understøtter kvaliteten i data ved hjælp af en række tiltag:

  • indbygget vejledning og valideringer i indberetningssystemet
  • definerede begreber i klassifikationerne
  • trinvejledninger, videoer og klik-guides i Værktøjskassen
  • undervisning (tilstedeværelsesundervisning og e-læring)
  • support (individuel rådgivning af tilbud og myndigheder)
  • videreudvikling af brugervenlighed
  • udsendelse af nyhedsbreve med vigtig information til brugerne
  • datakorrektion (korrektion af åbenlyse fejl i historiske data)
  • stikprøvekontroller
  • særligt tilrettelagte forløb

 

Sidst opdateret 07/06 2017