Opret eller fjern et tilbud

Læs hele artiklen

Hvordan opretter jeg et tilbud?

Denne vejledning forklarer og viser dig, hvordan du opretter et nyt tilbud på Tilbudsportalen.

Bemærk! Du kan kun oprette tilbud, hvis du er myndighedsbruger hos en kommune/region

Hvordan opretter jeg et enkeltmandstilbud?

Enkeltmandsprojekter oprettes på samme måde som øvrige tilbud på Tilbudsportalen. Se ”Hvordan opretter jeg et tilbud
Når tilbuddet har fået adgang til indberetning, skal tilbuddet indberette ydelsen ”Socialt enkeltmandsprojekt” under fanen ”Indsatser”.

Hvordan fjerner jeg et tilbud fra Tilbudsportalens søgeværktøj?

Tilbud, der skal fjernes fra Tilbudsportalen og dermed ikke længere skal kunne fremsøges på Tilbudsportalen, inddeles i to grupper:

• Tilbud, der ved fejl blev oprettet af den godkendende myndighed. Typisk handler det om et tilbud, som allerede findes i indberetningen, og som myndigheden kom til at oprette på ny, dvs. en dublet.
De tilbud, der ved en fejl blev oprettet på den måde, skal slettes af Socialstyrelsens support. Udfyld denne blanket og kontakt derefter vores support med oplysningerne:

Blanket til anmodning om sletning af tilbud


• Tilbud, der allerede findes i indberetningen, og som skal fjernes fra Tilbudsportalens søgeværktøj pga. manglende godkendelse, nedlæggelse, fusion o. lign. Hvis der er tale om sådan et tilbud, skal du give tilbuddet status som ophørt. Du kan følge denne vejledning:

Sådan giver du et tilbud status som ophørt (pdf)

Bemærk! Du kan kun fjerne tilbud, hvis du er myndighedsbruger hos en kommune/region

Hvordan flytter jeg et tilbud fra én myndighed til en anden?

Hvis et tilbud skal flyttes fra én myndighed til en anden skal du udfylde en flytteblanket og sende den til vores support. Du skal også huske at informere den anden myndighed om flytningen.

Sidst opdateret 26/09 2017