Forside / Værktøjskassen / For it-udviklere / Aftaleindgåelse

Aftaleindgåelse

For at kunne benytte Tilbudsportalens snitflader skal du indgå aftale om integration og dataudveksling med Socialstyrelsen.

1. Aftale om integration
Når du vil integrere et it-system til Tilbudsportalen, skal du indgå en integrationsaftale. Aftalen regulerer rammerne for udviklingen op mod Tilbudsportalens snitflader.
Aftalen indgås typisk mellem it-leverandør og Socialstyrelsen.

Se eksempel på en integrationaftale

Sådan gør du - Aftale om udveksling af data
Send en e-mail til digital@socialstyrelsen.dk med oplysning om:

  • CVR-nr.
  • Leverandørnavn
  • Adresse
  • Kontaktperson og dennes e-mail
  • Forventet dato for første dataudveksling
  • Tegningsberettigedes navn og stillingsbetegnelse
  • Hvilke(n) af følgende databaser, der ønskes integration til:
    • Tilbudsportalen
    • Stofmisbrugsdatabasen

Samt følgende oplysninger om it-systemet, der vil hente og aflevere data til Tilbudsportalen:

  • Navn(e) på system(er)
  • Navn på systemleverandør(er)
  • Kontaktperson hos systemleverandør(er) og dennes e-mail samt telefonnummer.

2. Aftale om udveksling af data
Når du vil hente og aflevere data til Tilbudsportalen, skal du indgå en dataudvekslingsaftale. Aftalen regulerer rammerne for udveksling af data.
Aftalen indgås typisk mellem myndighed og Socialstyrelsen.

Se eksempel på en dataudvekslingsaftale

Sådan gør du - Aftale om udveksling af data
Send en e-mail til digital@socialstyrelsen.dk med oplysning om:

  • CVR-nr.
  • Kommunenavn
  • Adresse
  • Kontaktperson og dennes e-mail
  • Forventet dato for første dataudveksling
  • Tegningsberettigedes navn og stillingsbetegnelse
  • Hvilke(n) af følgende databaser, der ønskes integration til:
    • Tilbudsportalen
    • Stofmisbrugsdatabasen

Samt følgende oplysninger om it-systemet, der vil hente og aflevere data til Tilbudsportalen:

  • Navn(e) på system(er)
  • Navn på systemleverandør(er)
  • Kontaktperson hos systemleverandør(er) og dennes e-mail samt telefonnummer.

Når Socialstyrelsen har modtaget ovenstående oplysninger, vil den angivne kontaktperson modtage mail med aftale. Aftalen skal underskrives af den angivne tegningsberettiget og sendes retur til Socialstyrelsen.

Sidst opdateret 28/01 2016