Forside / Værktøjskassen / For it-udviklere / System-til-System

System-til-System

Ved at integrere til Tilbudsportalen kan dit it-system automatisk hente og aflevere data til Tilbudsportalen.

Tilbudsportalen understøtter også Single Sign-On, hvilket betyder, at du kan få direkte adgang til portalen via dit it-system, uden der kræves nyt log-in.

Aftale om integration og udveksling af data

For at kunne benytte Tilbudsportalens snitflader skal du indgå aftale om integration og dataudveksling med Socialstyrelsen.

Indgå aftale om integration og dataudveksling

Integration - Indberetning

Snitfladerne til brug for integrationen udstiller Tilbudsportalens stamdata og gør det muligt, at:

  • Hente stamdata for et Tilbud
  • Indberette stamdata for et Tilbud
  • Indberette tilsynsdata efter et tilsynsbesøg
  • Indberette audit-data efter endt sagsbehandling af et tilsyn hos et tilbud

Snitfladerne benyttes bl.a. i forbindelse tilsynsreformen pr. 1/1-2014.

Hent servicespecifikation for snitfladerne (.pdf)

Med vores testklient kan du se kodeeksempler på, hvordan du integrerer til Tilbudsportalen.

Hent beskrivelse af testklienten (.pdf)

Certifikat til siv.tilbudsportalen.dk (.crt)

Certifikat til siv.socialstyrelsen.dk (.crt)

Hent testklienten (.zip)


Integration - FindTilbud

På Findtilbud er det muligt via en brugergrænseflade at fremsøge alle godkendte tilbud i Danmark. Vi har lavet en webservice der udstiller alle godkendte tilbud i Danmark og som kan benyttes til system-til-system integration.

  • Webservicen kan benyttes til at hente data og lave søgninger blandt tilbud og plejefamilier.
  • Webservicen er en klassisk webservice hvor der benyttes SOAP/XML
  • Webservicen understøtter ikke mulighed for indberetning.

Hent servicespecifikation for webservicen (.pdf)

Hent xml-schema til servicen (.xsd)

Sidst opdateret 15/02 2016