Tips til at lære den nye Tilbudsportal at kende – og info om identificerede fejl og uhensigtsmæssigheder.
21-06 2019
Tilbudsportalen 2.0 blev lanceret den 11. juni. Lanceringen gik som ønsket, men vi har siden da identificeret en række fejl og uhensigtsmæssigheder i dataoverførslen fra den gamle portal. Vi arbejder på højtryk på at få dem rettet.
Mange af de henvendelser, som supporten modtager lige nu, omhandler imidlertid også nye funktionaliteter i portalen, som kræver lidt tilvænning fra brugerne. Nedenstående er nogle tips til den nye Tilbudsportal, som kan afhjælpe de fleste indrapporterede problemer:
Brugerrettigheder på Tilbudsportalen styres via NemID. Skal du indberette oplysninger eller varetager du en tilsynsopgave på Tilbudsportalen, skal du derfor have:
Under Support og hjælp kan du finde en række vejledninger i rettighedsstyring på Tilbudsportalen. Vi har fået henvendelser angående, hvilken kategori rettighederne til Tilbudsportalen ligger under på NemLog-in Brugeradministration. De ligger under kategorien: ”Socialområdet”. Der arbejdes aktuelt på en opdatering af vejledningen, så denne præcisering kommer til at fremgå.
Når du skal finde dit tilbud på søgesiden, skal du være opmærksom på følgende:
Indberetningen på Tilbudsportalen har undergået en række ændringer. Det indebærer blandt andet, at man bliver afkrævet at indberette alle obligatoriske oplysninger. Det gælder også enkelte nye oplysninger. Denne ændring er sket for at forbedre datakvaliteten på Tilbudsportal, så visiterende sagsbehandlere i højere grad kan finde de oplysninger, de skal bruge.
Vi har fået en række henvendelser angående p-numre og CPR-numre. Med hensyn til p-nummeret skal brugere acceptere det viste p-nummer ved at klikke på dem i indberetningen. Først når man har klikket på det foreslåede p-nummer, er det valgt.
Angående CPR-numre bliver de nu indkrævet for f.eks. ledere på tilbuddene. Kravet om at indberette CPR-numre er indført for unikt at kunne identificere disse medarbejdere. Selve CPR-nummeret vises kun for den person, der indtaster CPR-nummeret i systemet. Ikke for andre brugere fra samme organisation.
I indberetningen har vi udover nævnte tiltag identificeret en række fejl, som kræver at der foretages en række tilpasninger af brugerfladen. Det gælder f.eks. trinnet som omhandler årsrapporter og budgetter. Vi arbejder på at udbedre fejlene og forventer at have en opdatering klar efter sommerferien. I denne opdatering vil der også være en række brugervenlighedstiltag.
De henvendelser vi har fået i supporten har været vigtige i forbindelse med at identificere fejl og uhensigtsmæssigheder. Opdager du yderligere fejl i brugerfladen, må du derfor gerne skrive til [email protected] eller ringe i åbningstiden.