Bekendtgørelse om Tilbudsportalen er blevet revideret som følge af omlægningen til den nye portal. Læs mere om ændringerne her.
Bekendtgørelse om Tilbudsportalen er blevet revideret som følge af omlægningen til den nye version af Tilbudsportalen, som er idriftsat pr. 11. juni 2019. Særligt følgende ændringer kan fremhæves:
- De oplysninger, som plejefamilier, tilbud, socialtilsyn, kommunalbestyrelser og regionsråd skal indberette fremgår nu af de nye bilag 1 og 2 til bekendtgørelsen, hvilket tydeliggør og overskueliggør hvilke oplysninger, der skal indberettes til Tilbudsportalen.
- Tilbud, socialtilsyn, kommunalbestyrelser og regionsråd skal nu minimum én gang årligt indberette oplysninger om ændringer i tilbuddene til Tilbuds-portalen, medmindre ændringerne angår visse helt centrale oplysninger. Hvis det sidste er tilfældet skal ændringerne indberettes straks.
- Socialstyrelsen skal ifm. indberetningen af en markering i Tilbudsportalen anføre de forhold, der begrunder markeringen.
- ”Plejefamilier” er nu nævnt eksplicit i modsætning til tidligere, hvor de var indfortolket i ordet "tilbud".
Bekendtgørelse om Tilbudsportalen er trådt i kraft den 6. august 2019.
Kort titel: BEK nr 699 af 04/07/2019
Formel titel: Bekendtgørelse om Tilbudsportalen
Ministerium: Social- og Indenrigsministeriet
Læs den fulde tekst hos Retsinformation